Verrassen met content

99 problems..
Welke vragen spelen er veel bij je klanten? En met welke “problemen” hebben zij te maken? Jaha inderdaad hier zit content in! Je kunt namelijk leuke inhakers bedenken om de meest voorkomende vragen/problemen op te lossen. Verras je doelgroep met deze content! Voeg waarde toe: “Door een kam te gebruiken sla je nooit meer met de hamer op je vingers”…. geinig ideetje voor een spijkerfabrikant.

Wat zijn jou passies
“Wat kunnen wij van Zelfspot leren van Max Verstappen” of “De vijf beste tips van William Shakespeare voor de beste voice-over scripts”. Maak content met onderwerpen waarover je gepassioneerd bent. Dit levert altijd mooie content op, mede omdat je inspeelt op een actualiteit. Er zijn altijd leuke en verassende raakvlakken te vinden met jouw business of verhaal.

Behind the scenes
Misschien niet de meest verassende maar een “exclusief” kijkje in de keuken bij een ander, dat vinden wij (lees: wij mensen) altijd leuk! Dit kan natuurlijk ook een teaser zijn; op dinsdagmiddag een foto van de laatste handelingen voor je lancering of iets dergelijks. Betrek je collega’s hier ook bij je kunt het als content marketeer niet alleen!

How-to content
Works everytime! Help je doelgroep met bijvoorbeeld: ‘In vijf stappen naar ………..’, ’10 tips voor de perfecte……..,. etc. etc. Dit soort lijstjes worden online erg gewaardeerd én veel gedeeld op social media. Maar veel belangrijker: je bent als organisatie niet bezig met pushen maar je voegt met je content echt waarde toe voor je doelgroep.

Geef wat “shine”
Bedank je fans/medewerkers, stel ze voor aan het “grote” publiek, geef ze status en aanzien. Ze zijn je ambassadeurs en verdienen de spotlights. Daarnaast inspireert het anderen om ook actief te worden. Hebben ze iets bereikt? Hebben ze goede eigen content? Deel dit! Ook al is het niet direct gerelateerd aan je eigen business. Laat de menselijke kant van je bedrijf zien. Be human, be authentic.

Old but gold
Even geen nieuwe content voor handen ondanks mijn GE-WE- LE-DI- GE tips? Kijk dan eens in je archief. Wat kun je, al dan niet wat opgekalefaterd nog een keer gebruiken? Natuurlijk gebruik je altijd een inhaker om je content relevant te laten zijn. Je zal versteld staan wat je allemaal hebt in je oude doos.

Tot slot
Om tot goede content te komen, moet je letten op; de productiekwaliteit van je content, de creativiteit, de authenticiteit, de timing, de frequentie en de informatiebehoefte van je doelgroep. Maar ook: ieder stukje content moet passen bij je publiek, bij het gekozen kanaal én binnen je content/ communicatiestrategie (varieer!). Er komt stiekem nogal wat bij kijken. Geen inspiratie in een week waarin eigenlijk weinig te vertellen is? Dat mag na dit artikel geen probleem meer opleveren!

“Content marketing is a lot like working out. You’re not going to see a payoff in a week, but if you commit to doing it regularly over time, you’ll see amazing results. – Scott Severson, president of Brandpoint”